1 ნოემბრიდან იწყება უალკოჰოლო სასმელების ელექტრონული მარკირება ბიუჯეტის ხარჯზე

0
464

ფინანსთა სამინისტრო ბიუჯეტის ხარჯზე ექსპერიმენტებს აგრძელებს: ნოდარ ხადურის გადაწყვეტილებით, 1 ნოემბრიდან კიდევ ერთი ახალი რეგულაცია უნდა ამოქმედდეს –  უალკოჰოლო სასმელები ელექტრონული მარკირების წესს დაექვემდებარება. საფასურს ბიუჯეტი გადაიხდის.

მეწარმეები გადაწყვეტილებას აპროტესტებენ და პრემიერ-მინისტრთან შეხვედრას ითხოვენ. ისინი არგუმენტებით ასაბუთებენ, რომ ახალი რეგულაცია აზარალებს როგორც ბიზნესს, ასევე მომხმარებელს და ქვეყნის ბიუჯეტს. ფინანსთა სამინისტროს არგუმენტები არ აქვს, მინისტრი კი მეწარმეებთან შეხვედრაზე უარს აცხადებს.

ეს პირველი შემთხვევა არ არის, როდესაც ხელისუფლება ბიზნესთან კონსულტაციის გარეშე იღებს გადაწყვეტილებას, რომელიც სავალალო შედეგით მთავრდება. ნოდარ ხადურის რამდენიმე გადაწყვეტილება ბიუჯეტს უკვე ძვირი დაუჯდა.

ახალი ექსპერიმენტი, უალკოჰოლო სასმელების მარკირება, ბიუჯეტს ყოველწლიურად დაახლოებით 6 მილიონი ლარი დაუჯდება. სავარაუდოდ, შემოსავლების სამსახური მარკირებაში სწორედ ამდენს გადაიხდის საკუთარი შემოსავლებიდან.  ფინანსთა სამინისტრო ვერ ასაბუთებს, რატომ უნდა გადაიხადოს შემოსავლების სამსახურმა მილიონები რეგულაციაში, რომლის აუცილებლობის არგუმენტები არ აქვს. ვერც შემოსავლების სამსახური და ვერც სამინისტრო ვერ ასახელებენ რა შემოსავალს ელოდება ბიუჯეტი გაღებული მილიონების სანაცვლოდ. ერთადერთი არგუმენტი, დარგში აღრიცხვიანობის მოწესრიგების სურვილია. მეწარმეები კი მთავრობას ფაქტობრივად უდანახარჯო ალტერნატიულ საშუალებას სთავაზობენ, რომელიც აღრიცხვიანობას მარკირებაზე უკეთ უზრუნველჰყოფს.

ხადურის გადაწყვეტილება ლუდის აქციზის გაზრდის და სიგარეტის ადვალური გადასახადის გაზრდის თაობაზე საქართველოს ბიუჯეტს უკვე ძვირი დაუჯდა.

წინა სტატიასადაც ღარიბაშვილის ცოლის ნათესავები, იქ ურთმელიძის დედაც
შემდეგი სტატიატრაგედია ოდესის ყურეში
ტელეკომპანია ოდიშის საინფორმაციო სამსახური