ვენეციის კომისია თვლის, რომ 35 წელი მეტისმეტად ახალგაზრდა ასაკია საკონსტიტუციო სასამართლოს მოსამართლედ დანიშვნისთვის -ამ საქმეს უფრო ხანგრძლივი სამართლებრივი გამოცდილება

0
369

 
ვენეციის კომისია  ყურადღებას ამახვილებს კონსტიტუციის პროექტის მე-60 მუხლის მე-2 პუნქტზე, რომელშიც  ნათქვამია, რომ „საკონსტიტუციო სასამართლოს მოსამართლე შეიძლება იყოს საქართველოს მოქალაქე 35 წლის ასაკიდან“.
 
კომისია თვლის, რომმიიჩნევს, რომ  35 წელი „საკმაოდ ახალგაზრდა ასაკია“ საკონსტიტუციო სასამართლოს მოსამართლედ დანიშვნისთვის და სასურველი იქნება უფრო ხანგრძლივი სამართლებრივი გამოცდილება.
რეკომენდებულია, რომ პარლამენტის მიერ საკონსტიტუციო სასამართლოს სამი მოსამართლის დანიშვნა კვალიფიციური უმრავლესობით მოხდეს, – ამის შესახებ ვენეციის კომისია საქართველოს საკონსტიტუციო ცვლილებების შესახებ წინასწარი დასკვნის პროექტში საუბრობს. 
 
ამასთან, ვენეციის კომისია ხაზს უსვამს, რომ არჩევამდე პროცედურა მაქსიმალურად გამჭვირვალე უნდა იყოს, რათა უზრუნველყოფილი იქნას საკონსტიტუციო სასამართლოს მოსამართლეების მაღალი პროფესიული დონე. 
 

„საკონსტიტუციო სასამართლოს სამი მოსამართლე (ჯამში 9 მოსამართლე) არჩეულ უნდა იქნას პარლამენტის წევრების უმრავლესობით. რეკომენდებულია, თუ კონსტიტუციის პროექტში გათვალისწინებული იქნება უფრო ფართო პოლიტიკური სპექტრის ჩართვა დანიშვნის პროცედურაში. რეკომენდებულია, რომ პარლამენტის მიერ საკონსტიტუციო სასამართლოს სამი მოსამართლის დანიშვნა კვალიფიციური უმრავლესობით მოხდეს. – ნათქვამია ვენეციის კომისიის დასკვნაში 
 
კონსტიტუციის პროექტის მე-60 მუხლის მე-6 პუნქტში ნათქვამია, რომ „დაუშვებელია საკონსტიტუციო სასამართლოს მიერ არჩევნების მომწესრიგებელი ნორმის არაკონსტიტუციურად ცნობა შესაბამისი საარჩევნო წლის განმავლობაში, თუ ეს ნორმა შესაბამის არჩევნებამდე ერთი წლის განმავლობაში არ არის მიღებული. კანონქვემდებარე ნორმატიული აქტით დადგენილი არჩევნების მომწესრიგებელი ნორმის არაკონსტიტუციურად ცნობა შესაბამის არჩევნებამდე 60 დღის განმავლობაში დაუშვებელია“. 
 
განმარტებით ბარათში ნათქვამია, რომ ამ დებულების მიზანია თავიდან იქნას აცილებული საკონსტიტუციო სასამართლოს შეუფერებელი ჩარევა პოლიტიკურ პროცესში. 
 
როგორი ლეგიტიმური არ უნდა იყოს საარჩევნო პროცესის მანიპულირების თავიდან აცილების მიზანი, საკონსტიტუციო სასამართლო, როგორც საკონსტიტუციო ორგანო, ნდობით უნდა იყოს აღჭურვილი თავისი როლი ითამაშოს. საარჩევნო კანონის სტაბილურობის დაცვის საჭიროებამ შეიძლება გაამართლოს იმის გამორიცხვა, რომ ამგვარი განჩინებები მიღებულია წინასაარჩევნო პერიოდში. მაგრამ არანაირი წესები სრულად არ უნდა იყოს გათავისუფლებული კონსტიტუციურობის კონტროლისგან. თუ ეს დებულება შენარჩუნდება, საჭირო იქნება მისი შეცვლა, რათა უზრუნველყოფილ იქნას ის, რომ საკონსტიტუციო სასამართლო შესძლებს იმ კანონმდებლობის გადასინჯვას, რომელიც მიღებული იყო მხოლოდ 12-თვიან ვადამდე. ცენტრალური საარჩევნო კომისიის მიერ არჩევნებამდე 60 დღით ადრე გამოცემული ნორმატიული აქტების კონტროლის გამორიცხვა უნდა გადაიხედოს. 
წინა სტატიავენეციის კომისიამ მიწასთან გაასწორა ოლიგარქის ე.წ. კონსტიტუციური ცვლილებები
შემდეგი სტატიასაკადრო ცვლილებები აჭარის, ქვემო ქართლის, სამეგრელო-ზემო სვანეთის და შიდა ქართლის პოლიციის მთავარ სამმართველოებში
ტელეკომპანია ოდიშის საინფორმაციო სამსახური